Spørgsmål og svar

SPØRGSMÅL TIL FORSIDEN:

1) Er der lavet om på min forside?
Ja, login-området er helt nyt, og det betyder, at vi også har foretaget ændringer på din forside – altså den første side, du kommer ind på.
Hvis du er beboer, kommer du direkte til ”min side”. Er du samtidig også boligsøgende og/eller bestyrelsesmedlem, får du i stedet præsenteret en menu, hvor du selv skal vælge den side, du vil se først. Du kan også vælge at markere en af siderne med en stjerne – så vil den i fremtiden være din forside.

2) Hvorfor kan man få vist forskellige forsider?
Indholdet på din forside tilpasser sig efter, hvem du er. Vi viser kun det, der er relevant for netop dig. Har du fx en vedligeholdelseskonto på din bolig, vises en opgørelse over vedligeholdelseskontoen på din side. Har du derimod ikke en vedligeholdelseskonto, vil dette punkt falde ud. Dette gælder for samtlige oplysninger på siden.

SPØRGSMÅL OM OPGØRELSER OG BETALINGER:

3) Hvor kan jeg se en opgørelse over mit forbrug?
I dit login-område er der et menupunkt, hvor du kan se dit forbrug af fx varme, vand mm. Derudover kan du se din huslejeopgørelse, kontooverblik mm.

4) Hvor jeg kan se en opgørelse på min vaskerikonto?
Hvis Boligkontoret Danmark afregner din boligafdelings vaskeriforbrug, kan du se en opgørelse på forsiden af dit beboerloginområde – eller via ”min side” i menuen til venstre.

5) Hvor jeg kan se en opgørelse på min vedligeholdelsesordning?
Hvis din boligafdeling har B-ordning, bliver der hensat et beløb af din husleje til en vedligeholdelseskonto. Den kan du se en oversigt over på forsiden af dit beboerlogin-område – eller via ”min side” i menuen til venstre.

6) Hvor kan jeg se mine sidste huslejeopgørelser?
Under menupunktet ”Mit forbrug” -> ”huslejeopgørelser” til venstre på siden kan du se dine huslejeopgørelse for de seneste 5 år, hvis du har boet i lejemålet så længe.

SPØRGSMÅL OM KONTAKTINFORMATION OG NYHEDER:

7) Hvordan får jeg besked om nyheder?
Hvis der sker noget i dit login-område fx, at der udsendes et forbrugsregnskab, at der ligger et nyt referat mm., vil der blive afsendt en mail til dig. Mailen sendes kun en gang i døgnet uanset, hvor meget der er sket på din side i løbet af dagen. Vi sender dig naturligvis kun en mail, hvis der er sket noget. På din profilside har du mulighed for at tilmelde og afmelde mails.

8) Hvordan får jeg kontakt til min vicevært?
Hvis din boligafdeling har en vicevært, kan du finde kontaktoplysningerne på vedkommende på forsiden af dit beboerlogin-område eller under menupunktet ”kontakt” i menuen til venstre på siden.

9) Hvordan får jeg kontakt til min bestyrelse?
Hvis din boligafdeling har en bestyrelse, kan du finde dens medlemmer i menuen til venstre under ”Min afdeling”. Der vil også være et link til en oversigt over bestyrelsen i din boligorganisation.

SPØRGSMÅL OM ANSØGNINGER OG UREGELMÆSSIGHEDER I BOLIGEN:

10) Hvor finder jeg ansøgninger til husdyrhold og råderet?
Du kan få tilsendt en ansøgning på e-mail, hvis du kontakter dit lokale afdelingskontor. Senere vil der også komme en mulighed for at finde standardansøgningsformularer her på siden.

11) Kan jeg anmelde uregelmæssigheder i min bolig fra mit beboerlogin-område?
Ja, du kan sende en formular direkte fra siden, hvor det også er muligt at vedhæfte billede, hvis du fx har en vandhane, der drypper, eller lign. Du finder formularen under ”Send besked om uregelmæssigheder i din bolig”.

SPØRGSMÅL OM LOGIN:

12) Er mit login-område sikkert?
Ja, loginområdet ligger i en sikker zone, og al den data vi behandler i denne zone sker helt fortroligt.

13) Kan jeg logge ind via min ipad eller mobiltelefon?
Ja, dit loginområde kan tilpasse sig uanset hvilken enhed, du logger på med.

14) Mit brugernavn og kodeord virker ikke. Hvad gør jeg?
Prøv først at tjekke store og små bogstaver - fx om Caps Lock er slået til. Har du glemt dit kodeord eller brugernavn, kan du få tilsendt en mail ved at gå ind på bdk.dk/log-ind. Hvis du har glemt dit brugernavn, er det vigtigt, at du taster den mail, som du har opgivet hos Boligkontoret Danmark. Hvis du ikke tidligere har opgivet en mailadresse, kan vi ikke sende dig oplysninger via nettet. I det tilfælde, og hvis der skulle være andre udfordringer når du logger ind, er du meget velkommen til at kontakte dit lokale afdelingskontor.