Afdelingens drift

Formål

Kurset er for bestyrelsesmedlemmer, der gerne vil arbejde med afdelingens drift og se på effektiv udnyttelse af huslejekronerne. Kan arbejdet fx organiseres på en anden måde, eller kan der spares penge ved indkøb? Du introduceres til den daglige drift af en boligafdeling, herunder effektiv drift, udbud og indkøb samt digitalisering. Du vil også få viden om redskaber til at organisere driften, herunder serviceaftaler, budgetkontrol, markvandring, årshjul og aktivitetslister

Indhold

Du får på kurset kendskab til:
• Hvorfor effektiv drift?
• Fordele ved drift på tværs af afdelinger
• Udbud og indkøb
• Digitalisering – herunder elektronisk syn
• Serviceaftaler
• Budgetkontrol
• Markvandring og markvandringsskema
• Årshjul
• Aktivitetslister og arbejdsplaner

Ved afslutning af kurset modtages et diplom, som bevis på den opnåede læring.

 

Målgruppe

Kurset henvender sig både til nye og eksisterende medlemmer af afdelingsbestyrelserne. Dette er et basiskursus, som alle afdelingsbestyrelsesmedlemmer opfordres til at deltage i.

 

Dato og lokalitet for afholdelse

Dato og tid Sted Underviser Tilmeldingsfrist  Tilmelding  Kursusnr.
 16.04.2018  Røjelskær 15, 2. sal,
 2840 Holte
 Jesper Kjærsgaard, chefkonsulent  18.03.2018  Klik her  BB17-18
 16.04.2018  Sivlandvænget 27B, store mødelokale
 5260 Odense S
 Jørgen Slangerup, driftschef  18.03.2018  Klik her  BB7-18

Tilmelding 

Du tilmelder dig, ved at klikke på "klik her" i tabellen ovenfor. Sørg for at have aftalt med din afdelingsbestyrelses- eller organisationsbestyrelsesformand, at du deltager på kurset, så I er sikre på, at der er sat penge af til det i budgettet.

Pris

Pris pr. deltager: 500 kr.
Minimum deltagerantal: 5
Maximum deltagerantal: 15

Du skal ikke betale for kursusdeltagelsen af egen lomme. Som regel er der afsat penge til deltagelse i kurser i boligafdelingens eller boligorganisationens budget. Tal med din formand inden du tilmelder dig.