3 kurser til ejendomsfunktionærer

onsdag, den 24. august 2016

I dette efterår lyder startskuddet til Boligkontoret Danamrks kursuskatalog for ejendomsfunktionærer. Baggrunden er gruppens egen efterspørgsel og behov for kompetenceudvikling, samt målsætningerne i handlingsprogrammet 2014-2017 om løbende at tilbyde og understøtte undervisning og uddannelse af de lokale ejendomsfunktionærer, så det sikres, at den lokale drift er klædt på i forhold til deres arbejdsopgaver.

Vi starter med at udbyde tre kurser, som er målrettet alle ejendomsfunktionærer. Du kan læse mere om kurserne nedenfor. Senere på året tilbyder vi også en lederuddannelse for alle ledende ejendomsfunktionærer. 

Flyttekursus

Formålet er at klæde ejendomsfunktionærerne på til at varetage ind- og udflytninger i boligafdelingerne. Kurset omhandler regler og praktiske forhold omkring flytninger. Kursusdeltagerne lærer bl.a. om forskellene på misligholdelse, slid og ælde, vedligeholdelsesregler, IT-systemer i forbindelse med flytninger og den gode service ved mødet med beboerne.
På kurset underviser Finn Weidekamp, Driftsforretningsfører i Boligkontoret Danmark, Karina Lauridsen, Kommunikation- og marketingschef i Boligkontoret Danmark, Henriette Fabritius Tengnagel, Boligkontoret Danmarks advokat, en lokal malermester til undervisning i vurdering af gulv- og malerarbejde og en lokal ejendomsfunktionær til fremvisning af boliger, der skal synes.

Den sunde bolig – kursus om forebyggelse af fugt og skimmel

Kursets formål er at give deltagerne værktøjer og viden til at forebygge og håndtere fugt og skimmelsager. På kurser bliver der gennemgået regler og praktiske forhold til forebyggelse. Kursusdeltagerne lærer bl.a. om skimmelsvamp, dets vækstbetingelser, og hvordan vi påvirkes af dårligt indeklima og får værktøjer til at i at identificere og forebygge fugt og skimmelsvamp i boliger.
På kurset underviser Jesper Telcs, Energi og miljøchef i Boligkontoret Danmark, Dea Melbye, Energikonsulent i Boligkontoret Danmark og Henriette Fabritius Tengnagel, Boligkontoret Danmarks advokat.
 

Konflikthåndtering og udsatte beboergrupper

Formålet er at give ejendomsfunktionærerne viden om og redskaber til kommunikation og konflikthåndtering i forbindelse med mødet med sårbare beboergrupper. Kursusdeltagerne lærer om konflikthåndtering, kommunikations rolle – verbal såvel som nonverbal, om sårbare beboere, og om hvordan Boligkontorets boligsociale rådgivning kan hjælpe.
På kurset underviser Stina Amdi Letvad, Boligsocial konsulent og konfliktmægler i Boligkontoret Danmark og Birgitte Dunker, HR konsulent i Boligkontoret Danmark.

Du kan læse mere om kurserne for ejendomsfunktionærer her.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Hvad sker der, når der er stemmelighed på afdelingsmødet?
onsdag, den 28. juni 2017

Tag på ferie uden bekymringer
onsdag, den 28. juni 2017

Hvordan kan leg styrke fællesskabet på tværs?
onsdag, den 28. juni 2017

Gang i byggeriet på afdelingskontoret i Ribe
mandag, den 19. juni 2017

Kontanthjælpsloftet har ikke sat flere på gaden
mandag, den 19. juni 2017

Presset på den almene boligsektor i fokus på årets repræsentantskabsmøde
torsdag, den 15. juni 2017

Vigtige præciseringer og ændringer i driftsbekendtgørelsen
torsdag, den 15. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket

OBS: Kontoret holder lukket d. 26. og 27. oktober 2017.