Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?

fredag, den 25. august 2017
Af Niklas Ingerslev

Det er nu snart et år siden, at alle afdelings- og organisationsbestyrelsesmedlemmer fik deres personlige loginområde på www.bdk.dk. Her er relevante informationer og bestyrelsesværktøjer samlet ét sted for at gøre hvervet som bestyrelsesmedlem så let og overskueligt som muligt. Men hvordan bliver det brugt i dag? Vi har spurgt to bestyrelsesmedlemmer.


Når Finn Graversen logger ind i sit personlige bestyrelsesområde på Boligkontoret Danmarks hjemmeside, er det både af nysgerrighed, men også med et klart formål. Det er særligt økonomidelen i bestyrelsesområdet, der har hans interesse. Her kan han hurtigt skabe sig overblik over sin boligafdelings- eller sin boligforenings udgiftsposter, saldo, budgetrest osv.


»Det er her, man virkelig kan bruge sin indflydelse«, forklarer Finn Graversen. Han sidder både i organisationsbestyrelsen hos Boligforeningen Lillebælt og er samtidig afdelingsformand i en boligafdeling med 20 lejemål.


»Jeg synes både, det er interessant at kigge på, hvad min egen lille afdeling bruger penge på, men jeg kigger også på, hvordan vi fordeler regninger i selskabet. Ved at kigge posteringer og bilag igennem har jeg eksempelvis fundet et par enkelte dobbeltopkrævninger, som vi har fået rettet op på, og jeg har også fundet en postering på nogle vandhaner i min afdeling, som skulle omfordeles. Det er sådan nogle ting, jeg gerne vil holde styr på«, fortæller han.


Det at få tilrettet eventuelle små fejl og uhensigtsmæssigheder løbende, fremfor at afvente dem til den årlige regnskabsgennemgang, er både med til at sikre en endnu bedre økonomistyring og samtidig er det en hjælp til det administrative personale. Og som Finn Graversen udtrykker »det giver også en vis tryghed, at man som bestyrelse kan følge med i detaljerne. Jeg passer jo på afdelingens økonomi, som var det min egen privatøkonomi«.

Finng

Finn Graversen sidder i Boligforeningen Lillebælts bestyrelse og som afdelingsbestyrelsesformand i afdelingen Emil Reesens Vej.


Mange bruger ikke login-muligheden endnu

Selvom et simpelt kig ind i bestyrelseslogin kan være en brugbar forberedelse til et forestående bestyrelsesmøde eller beboermøde, så er der fortsat mange, der endnu ikke har brugt loginet. Det skyldes formentlig, at de ikke ved, hvad de skal bruge det til eller hvordan de bruger det, mener Mette Jensen, der er afdelingsbestyrelsesmedlem i Bøgeparken hos Boligforeningen Lillebælt. Hun var fornylig på kursus i bestyrelseslogin hos Boligkontoret Danmarks afdelingskontor på Fyn og håber, at det kan være med til at udbrede brugen af bestyrelseslogin i hendes egen afdelingsbestyrelse.


»Vi bruger det ikke helt, som jeg gerne ville endnu, men jeg regner med at lave en gennemgang på et bestyrelsesmøde, så jeg kan være med til at klæde resten af bestyrelsen på og vække deres interesse for, hvordan vi kan bruge det fremover«, fortæller hun.


Hvis du ikke allerede bruger bestyrelseslogin, kan du blive hurtigt klædt på ved at se denne introduktionsvideo eller læse vores vejledning til bestyrelseslogin.


Har du brug for at få mere viden om, hvad du kan bruge bestyrelseslogin til, kan du læse mere i denne artikel.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Når bestyrelsen går i opløsning
torsdag, den 22. februar 2018

Nyt driftssekretariat i Boligkontoret Danmark
torsdag, den 22. februar 2018

Børn sætter miljøet på dagsordenen i Kokkedal
onsdag, den 14. februar 2018

Travlhed på byggepladserne i Jylland og på Fyn
onsdag, den 14. februar 2018

Boligkontoret Danmark fylder 70 år
onsdag, den 14. februar 2018

"Uanset hvor langt ned man kommer, så kan man komme op igen ..."
søndag, den 11. februar 2018

Formand i boligforening: "Stop den generelle hetz mod almene boliger"
søndag, den 11. februar 2018

Ingen kan alt - sammen kan vi det hele
søndag, den 11. februar 2018

Kan man nøjes med at vise fejl- og mangellisten, når man flytter ud?
søndag, den 11. februar 2018

Årsregnskaber skal fremover vise driftsmål for hver boligafdeling
onsdag, den 17. januar 2018

Mere ’gør det selv’ i fremtiden?
mandag, den 15. januar 2018

Rejsegilde i Skoleparken
mandag, den 15. januar 2018

Formandsskifte i Boligkontoret Danmark til sommer
mandag, den 15. januar 2018

Boligkonference 2018 - 70 års fællesskab
mandag, den 15. januar 2018

Samarbejder i lokalmiljøet skal hyldes i 2018
mandag, den 15. januar 2018

Hvordan skaber vi et beboerdemokrati for både unge og ældre?
søndag, den 17. december 2017

Renovering af Tibberupparken gavner også lokalsamfundet
torsdag, den 14. december 2017

Den boligsociale helhedsplan i Nakskov Almene Boligselskab skal fremover dække hele Vestlolland
torsdag, den 14. december 2017

Ny ghettoliste offentliggjort
torsdag, den 14. december 2017

Ny digital værktøjskasse til beboerdemokrater
torsdag, den 14. december 2017

Julegave til hjemløse fra Boligkontoret Danmark og 3B
torsdag, den 14. december 2017

Ny juletradition på Emil Reesens Vej i Strib
lørdag, den 9. december 2017

Danmarks dejligste almene hjem er fundet
lørdag, den 9. december 2017

'Udsatte beboere er en fælles opgave!'
lørdag, den 9. december 2017

Hvem har ret til lejemålet ved samlivsophør?
lørdag, den 9. december 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket