Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?

fredag, den 25. august 2017
Af Niklas Ingerslev

Det er nu snart et år siden, at alle afdelings- og organisationsbestyrelsesmedlemmer fik deres personlige loginområde på www.bdk.dk. Her er relevante informationer og bestyrelsesværktøjer samlet ét sted for at gøre hvervet som bestyrelsesmedlem så let og overskueligt som muligt. Men hvordan bliver det brugt i dag? Vi har spurgt to bestyrelsesmedlemmer.


Når Finn Graversen logger ind i sit personlige bestyrelsesområde på Boligkontoret Danmarks hjemmeside, er det både af nysgerrighed, men også med et klart formål. Det er særligt økonomidelen i bestyrelsesområdet, der har hans interesse. Her kan han hurtigt skabe sig overblik over sin boligafdelings- eller sin boligforenings udgiftsposter, saldo, budgetrest osv.


»Det er her, man virkelig kan bruge sin indflydelse«, forklarer Finn Graversen. Han sidder både i organisationsbestyrelsen hos Boligforeningen Lillebælt og er samtidig afdelingsformand i en boligafdeling med 20 lejemål.


»Jeg synes både, det er interessant at kigge på, hvad min egen lille afdeling bruger penge på, men jeg kigger også på, hvordan vi fordeler regninger i selskabet. Ved at kigge posteringer og bilag igennem har jeg eksempelvis fundet et par enkelte dobbeltopkrævninger, som vi har fået rettet op på, og jeg har også fundet en postering på nogle vandhaner i min afdeling, som skulle omfordeles. Det er sådan nogle ting, jeg gerne vil holde styr på«, fortæller han.


Det at få tilrettet eventuelle små fejl og uhensigtsmæssigheder løbende, fremfor at afvente dem til den årlige regnskabsgennemgang, er både med til at sikre en endnu bedre økonomistyring og samtidig er det en hjælp til det administrative personale. Og som Finn Graversen udtrykker »det giver også en vis tryghed, at man som bestyrelse kan følge med i detaljerne. Jeg passer jo på afdelingens økonomi, som var det min egen privatøkonomi«.

Finng

Finn Graversen sidder i Boligforeningen Lillebælts bestyrelse og som afdelingsbestyrelsesformand i afdelingen Emil Reesens Vej.


Mange bruger ikke login-muligheden endnu

Selvom et simpelt kig ind i bestyrelseslogin kan være en brugbar forberedelse til et forestående bestyrelsesmøde eller beboermøde, så er der fortsat mange, der endnu ikke har brugt loginet. Det skyldes formentlig, at de ikke ved, hvad de skal bruge det til eller hvordan de bruger det, mener Mette Jensen, der er afdelingsbestyrelsesmedlem i Bøgeparken hos Boligforeningen Lillebælt. Hun var fornylig på kursus i bestyrelseslogin hos Boligkontoret Danmarks afdelingskontor på Fyn og håber, at det kan være med til at udbrede brugen af bestyrelseslogin i hendes egen afdelingsbestyrelse.


»Vi bruger det ikke helt, som jeg gerne ville endnu, men jeg regner med at lave en gennemgang på et bestyrelsesmøde, så jeg kan være med til at klæde resten af bestyrelsen på og vække deres interesse for, hvordan vi kan bruge det fremover«, fortæller hun.


Hvis du ikke allerede bruger bestyrelseslogin, kan du blive hurtigt klædt på ved at se denne introduktionsvideo eller læse vores vejledning til bestyrelseslogin.


Har du brug for at få mere viden om, hvad du kan bruge bestyrelseslogin til, kan du læse mere i denne artikel.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Søhusene vandt fornem pris på Almene Boligdage 2017
torsdag, den 23. november 2017

Klimapris til Kokkedal
torsdag, den 23. november 2017

Almene boliger til debat i valgkampen
torsdag, den 23. november 2017

På byggetur afsted til inspiration og samvær
torsdag, den 23. november 2017

Startskud til 51 nye attraktive lejeboliger i Vedbæk Park
onsdag, den 22. november 2017

Hvordan ser fremtiden ud for de almene boliger?
onsdag, den 22. november 2017

Bøgeparken i Boligforeningen Lillebælt vandt 3.præmie på 50.000 kr.
onsdag, den 22. november 2017

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket