Fællesjul i Strib

mandag, den 12. januar 2015
Af Anders Juel Hansen

Det blev en stor succes, da Linda Gjessing inviterede til fællesjul i Strib for de, der savnede et sted at fejre aftenen.

- Det blev en rigtig hyggelig aften. Vi blev syv, og havde god tid til maden, til at snakke og spille pakkeleg, fortæller Linda Gjessing, der sammen med datteren Marika på 15 år for første gang holdt juleaften i beboerhuset.

Hun havde sat sig for at invitere de, der ikke selv kunne holde juleaften eller var inviteret ud til familie og venner.

- Sidste år fik jeg hjælp til julen af nogle venner, da jeg var blevet arbejdsløs og økonomien haltede. Nu har jeg igen et godt job, og havde lyst til at hjælpe andre med at få en god jul.

Hjælpen synlig fra start

Hun omtalte sin juleaften på facebooksiden Strib - perlen ved Lillebælt og straks væltede det ind med alt til at holde juleaften.

”Jeg bringer gerne rødkål og kirsebærsovs!”  ”Godt gået Linda, jeg sponsorer gerne 2 ænder.” ”Super godt initiativ. Herfra 2 gaver - skal de være til børn eller voksne?” ”Jeg vil gerne betale resten af maden” var blandt de mange kommentarer på siden.

Selv juledekorationen blev leveret og en kok fra Randers meldte sig til at stå for maden.

- Der har været en suveræn opbakning fra borgene i Strib, og en familie fra Horsens kom med gaver, fordi de skulle holde jul med familien her i Strib. Det har været helt overvældende med den store opbakning, slutter Linda, der er medlem af bestyrelsen i Boligselskabet af 1945 i Strib.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Hvad sker der, når der er stemmelighed på afdelingsmødet?
onsdag, den 28. juni 2017

Tag på ferie uden bekymringer
onsdag, den 28. juni 2017

Hvordan kan leg styrke fællesskabet på tværs?
onsdag, den 28. juni 2017

Gang i byggeriet på afdelingskontoret i Ribe
mandag, den 19. juni 2017

Kontanthjælpsloftet har ikke sat flere på gaden
mandag, den 19. juni 2017

Presset på den almene boligsektor i fokus på årets repræsentantskabsmøde
torsdag, den 15. juni 2017

Vigtige præciseringer og ændringer i driftsbekendtgørelsen
torsdag, den 15. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket

OBS: Kontoret holder lukket d. 26. og 27. oktober 2017.