Hold øje med ventelisten!

torsdag, den 23. oktober 2014
Af Anders Juel Hansen

Boligkontoret forbedrer servicen til bestyrelser og beboere. 4 nye aktiviteter sætter fokus på god information, service, samarbejde og arbejdsmiljøet i boligafdelingerne.

 

  • Kan følge ventelisten og udlejningen

    Boligkontoret har indført en ny rapport - en Budget- og statusrapport - som afdelingsbestyrelserne modtager på mail. Rapporten samler en status på budgettet og større aktiviteter i afdelingen. I rapporten kan afdelingsbestyrelsen også følge udviklingen på ventelisten og antallet af flytninger i afdelingen og se, om der er tab på flytteopgørelserne.

    Rapporten er programmeret til at trække oplysninger fra it-systemet med kommentarer og plads til individuelle bemærkninger. Rapporten er tilpasset efter forslag fra afdelingsbestyrelserne, der hvert kvartal får en aktuel oversigt over afdelingens forhold.

    Bruger statusrapporten på afdelingsbestyrelsesmøder
    - Rapporten er utrolig informativ – vi har kun ros til den. Vi har den med på vores afdelingsbestyrelsesmøder. Rapporten giver bestyrelsen et godt overblik – hvor er vi henne i forhold til budgettet, udover vi selv kan gå ind i EGBolig Web og følge de enkelte poster, siger Jørgen Bech, formand i afdeling 2 i Boligselskabet Strandparken i Dragør.

 

  • E-syn er hurtigere og nemmere

    Boligselskabet Nordkysten i Helsingør er startet på processen med at indføre E-syn, der forventes klar til brug i februar 2015. Elektronisk syn giver fraflytter en hurtig flytterapport, der udarbejdes on-line. E-syn udnytter, at boligens data med bl.a. 2D og 3D tegninger findes digitalt og kan typisk benyttes til også at lave udbud af håndværkerarbejdet. Det giver lavere udgifter til glæde for fraflytter og de øvrige beboere i afdelingen. Boligkontoret tilbyder E-syn – læs mere om processen med at indføre E-syn.

 

  • Møder om processen ved flytninger

    Ved flytninger er ejendomsfunktionærer i boligafdelingerne og boligrådgivere og driftschefer på afdelingskontorerne involveret i hver sin del af arbejdet med at yde en god service til ind- og fraflyttere. Medarbejderne har derfor været samlet til fælles møder, hvor chefjurist, advokat Henriette Fabritius Tengnagel har undervist i lovgivningen og tidsfrister i forbindelse med flytningen. Driftsforretningsfører Finn Weidekamp har efterfølgende fulgt op med undervisning arbejdsgange, webfaktura og styring af arbejdet.

    Fælles forståelse giver bedre service
    - Møderne og undervisningen har givet en øget forståelse for reglerne og hinandens arbejde og udfordringer. Det letter samarbejdet og giver alle medarbejderne en større tryghed for, at hele processen forløber korrekt, fortæller forvaltningskonsulent Adam B. Andersen, der er tovholder på driftsmøderne og især har fokus på ejendomsfunktionærerne.

    - Jo mere velinformerede ejendomsfunktionærerne er, desto bedre service kan vi i fællesskab levere.

    Sekretariatet har til møderne udarbejdet en folder til ejendomsfunktionærerne med spørgsmål og svar på problemstillinger ved flytningen.

 

  • Ejendomsfunktionærerne vurderer arbejdsmiljøet

    Boligkontoret Danmark har netop igangsat en arbejdspladsvurdering (APV) for alle ejendomsfunktionærer hos Boligkontorets medlemmer. Det er første gang, der bliver lavet en fælles undersøgelse, der giver mulighed for at identificere særlige områder, hvor der er behov for indsats for at skabe et godt arbejdsmiljø for ejendomsfunktionærerne.
BDK-nyt

Læs historierne fra Boligkontorets seneste nyhedsbrev her:

Drømmeboligen kommer på mail

Kys og kontanter

Er der modstand mod udbud?

Ikon Bdknyt

 

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Folkemødet 2018 - vær med til at præge debatten
mandag, den 11. juni 2018

Pas nu godt på Boligkontoret Danmark...
fredag, den 8. juni 2018

Mød Boligkontoret Danmarks nye formand
fredag, den 8. juni 2018

Debat om det almene image, ghettopakken og boligsociale indsatser
fredag, den 8. juni 2018

Vi passer godt på dine persondata
fredag, den 8. juni 2018

Ribe Boligforening vandt BDKprisen og 10.000 kr.
fredag, den 8. juni 2018

Flot fremmøde til rejsegilde i Vedbæk Park
fredag, den 8. juni 2018

Fodboldfest på Rådhuspladsen i København
fredag, den 8. juni 2018

Nybyggeriet i Holsted er nu halvvejs
fredag, den 8. juni 2018

Nyt vedligeholdelsesværktøj til bestyrelserne
tirsdag, den 29. maj 2018

Hvilke delforlig er indgået om ghettoparken, og hvad betyder det?
fredag, den 18. maj 2018

Attraktivt nybyggeri i Haslev er nu halvvejs
onsdag, den 16. maj 2018

Valg til kredse i BL
onsdag, den 16. maj 2018

Renovering af Solgården i Nr. Aaby lokkede folk til åbent hus
onsdag, den 16. maj 2018

Vi ville vise, hvem der rammes af finansieringsforslaget
onsdag, den 16. maj 2018

Pludselig blev vi til en ghetto
onsdag, den 16. maj 2018

Debat med Antorini om finansiering af ghettopakken i Hillerød
mandag, den 23. april 2018

Husk naboerne når du bygger nyt
onsdag, den 18. april 2018

Det gamle rådhus i Nørre Aaby på Fyn får nye beboere
onsdag, den 18. april 2018

Boligkonferencen 2018: Sammen skaber vi fremtiden
onsdag, den 18. april 2018

Er I klar til den nye persondataforordning?
onsdag, den 18. april 2018

Frygt for konsekvenserne af ghetto-udspil
tirsdag, den 20. marts 2018

Tibberupparken og Kollektivhuset er indstillet til RENOVER prisen 2018
mandag, den 19. marts 2018

Er I klar til et generationsskifte?
mandag, den 19. marts 2018

Hvordan arbejder vi med det boligsociale i fremtiden?
lørdag, den 17. marts 2018

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket