Hold øje med ventelisten!

torsdag, den 23. oktober 2014
Af Anders Juel Hansen

Boligkontoret forbedrer servicen til bestyrelser og beboere. 4 nye aktiviteter sætter fokus på god information, service, samarbejde og arbejdsmiljøet i boligafdelingerne.

 

  • Kan følge ventelisten og udlejningen

    Boligkontoret har indført en ny rapport - en Budget- og statusrapport - som afdelingsbestyrelserne modtager på mail. Rapporten samler en status på budgettet og større aktiviteter i afdelingen. I rapporten kan afdelingsbestyrelsen også følge udviklingen på ventelisten og antallet af flytninger i afdelingen og se, om der er tab på flytteopgørelserne.

    Rapporten er programmeret til at trække oplysninger fra it-systemet med kommentarer og plads til individuelle bemærkninger. Rapporten er tilpasset efter forslag fra afdelingsbestyrelserne, der hvert kvartal får en aktuel oversigt over afdelingens forhold.

    Bruger statusrapporten på afdelingsbestyrelsesmøder
    - Rapporten er utrolig informativ – vi har kun ros til den. Vi har den med på vores afdelingsbestyrelsesmøder. Rapporten giver bestyrelsen et godt overblik – hvor er vi henne i forhold til budgettet, udover vi selv kan gå ind i EGBolig Web og følge de enkelte poster, siger Jørgen Bech, formand i afdeling 2 i Boligselskabet Strandparken i Dragør.

 

  • E-syn er hurtigere og nemmere

    Boligselskabet Nordkysten i Helsingør er startet på processen med at indføre E-syn, der forventes klar til brug i februar 2015. Elektronisk syn giver fraflytter en hurtig flytterapport, der udarbejdes on-line. E-syn udnytter, at boligens data med bl.a. 2D og 3D tegninger findes digitalt og kan typisk benyttes til også at lave udbud af håndværkerarbejdet. Det giver lavere udgifter til glæde for fraflytter og de øvrige beboere i afdelingen. Boligkontoret tilbyder E-syn – læs mere om processen med at indføre E-syn.

 

  • Møder om processen ved flytninger

    Ved flytninger er ejendomsfunktionærer i boligafdelingerne og boligrådgivere og driftschefer på afdelingskontorerne involveret i hver sin del af arbejdet med at yde en god service til ind- og fraflyttere. Medarbejderne har derfor været samlet til fælles møder, hvor chefjurist, advokat Henriette Fabritius Tengnagel har undervist i lovgivningen og tidsfrister i forbindelse med flytningen. Driftsforretningsfører Finn Weidekamp har efterfølgende fulgt op med undervisning arbejdsgange, webfaktura og styring af arbejdet.

    Fælles forståelse giver bedre service
    - Møderne og undervisningen har givet en øget forståelse for reglerne og hinandens arbejde og udfordringer. Det letter samarbejdet og giver alle medarbejderne en større tryghed for, at hele processen forløber korrekt, fortæller forvaltningskonsulent Adam B. Andersen, der er tovholder på driftsmøderne og især har fokus på ejendomsfunktionærerne.

    - Jo mere velinformerede ejendomsfunktionærerne er, desto bedre service kan vi i fællesskab levere.

    Sekretariatet har til møderne udarbejdet en folder til ejendomsfunktionærerne med spørgsmål og svar på problemstillinger ved flytningen.

 

  • Ejendomsfunktionærerne vurderer arbejdsmiljøet

    Boligkontoret Danmark har netop igangsat en arbejdspladsvurdering (APV) for alle ejendomsfunktionærer hos Boligkontorets medlemmer. Det er første gang, der bliver lavet en fælles undersøgelse, der giver mulighed for at identificere særlige områder, hvor der er behov for indsats for at skabe et godt arbejdsmiljø for ejendomsfunktionærerne.
BDK-nyt

Læs historierne fra Boligkontorets seneste nyhedsbrev her:

Drømmeboligen kommer på mail

Kys og kontanter

Er der modstand mod udbud?

Ikon Bdknyt

 

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Hvad sker der, når der er stemmelighed på afdelingsmødet?
onsdag, den 28. juni 2017

Tag på ferie uden bekymringer
onsdag, den 28. juni 2017

Hvordan kan leg styrke fællesskabet på tværs?
onsdag, den 28. juni 2017

Gang i byggeriet på afdelingskontoret i Ribe
mandag, den 19. juni 2017

Kontanthjælpsloftet har ikke sat flere på gaden
mandag, den 19. juni 2017

Presset på den almene boligsektor i fokus på årets repræsentantskabsmøde
torsdag, den 15. juni 2017

Vigtige præciseringer og ændringer i driftsbekendtgørelsen
torsdag, den 15. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket

OBS: Kontoret holder lukket d. 26. og 27. oktober 2017.