Ny bonusopskrivning skal styrke ventelisterne

mandag, den 23. marts 2015
Af Niklas Ingerslev

D. 20. april indfører Boligkontoret Danmark en ny bonusopskrivning, som gør boligopskrivningen billigere. Fremover vil det koste 195 kr. for den første opskrivning og derefter kun 30 kr. yderligere for hver boligorganisation, man skriver sig op til.

- Med denne her ordning sikrer vi både en god service for vores boligsøgende, og samtidig er vi med til at styrke ventelisterne hos vores medlemmer. Ofte er de boligsøgende mere interesserede i beliggenheden af boligerne, end hvilken boligorganisation boligerne tilhører – derfor giver det god mening at ændre i den nuværende opskrivning. Så hensigten er, at vi med en attraktiv pris kan gøre det interessant for de boligsøgende, at lade sig skrive op til boliger i mere end én boligorganisation, fortæller Forvaltningsdirektør hos Boligkontoret, Lars Lehmann.

Marketingchef hos Boligkontoret, Karina Lauridsen, har en klar forventning om at den nye ordning kan øge antallet af ventelistemedlemmer for boligselskaberne, hvilket er vigtigt i sikringen af den fremtidige udlejning.

- Vi gør det jo mere attraktivt at være skrevet op til flere selskaber, så vi forventer at der vil komme flere opskrivninger på vores medlemmers ventelister. Det betyder også, at de boligsøgende har flere kort på hånden i forhold til at finde en ny bolig. Ved at være opskrevet på flere ventelister ad gangen øges sandsynligheden jo for, at man bliver tilbudt en bolig, fortæller hun.

Når den nye ordning træder i kraft, er det ikke kun fremtidige boligsøgende, der får glæde af ordningen. Nuværende ventelistemedlemmer som er skrevet op i mere end et boligselskab, får således nedsat deres opskrivningsgebyr.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Hvad sker der, når der er stemmelighed på afdelingsmødet?
onsdag, den 28. juni 2017

Tag på ferie uden bekymringer
onsdag, den 28. juni 2017

Hvordan kan leg styrke fællesskabet på tværs?
onsdag, den 28. juni 2017

Gang i byggeriet på afdelingskontoret i Ribe
mandag, den 19. juni 2017

Kontanthjælpsloftet har ikke sat flere på gaden
mandag, den 19. juni 2017

Presset på den almene boligsektor i fokus på årets repræsentantskabsmøde
torsdag, den 15. juni 2017

Vigtige præciseringer og ændringer i driftsbekendtgørelsen
torsdag, den 15. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket

OBS: Kontoret holder lukket d. 26. og 27. oktober 2017.