Nyt bofællesskab i Sakskøbing

mandag, den 19. oktober 2015
Katrine V. Køber

Takket være en innovativ idé slipper borgerne i Sakskøbing for en besværlig og dyr rejse til Nykøbing, når de skal tale med borgerservice. Nu kan de nøjes med at smutte forbi Sakskøbing boligselskab. For kommunen er flyttet ind hos afdelingskontoret.

- Guldborgsund kommune stod overfor at skulle lukke deres afdeling af borgerservice i Sakskøbing. Derfor tilbød vi i Sakskøbing Boligselskab at lægge hus til. Ellers skulle vores beboere og resten af Sakskøbings borgere helt ind til Nykøbing, hvis de ville have personlig betjening, fortæller formanden for organisationsbestyrelsen Henning Tønning.

Med udsigten til den lange afstand til borgerservice tog Fællesrådet, der arbejder for at fremme Sakskøbings interesser i regionen, initiativ til at stable en underskriftindsamling på benene for at få kommunen til at tage imod invitationen fra Sakskøbing Boligselskab. – Kommunen tog rigtig godt imod vores initiativ, og denne her løsning er også virkelig god for vores beboere. Derudover er det jo spændende og helt nyt, at civilsamfundet inviterer kommunen indenfor, fortæller Henning Tønning.

En ny puls
Fra september har borgerservice hver fredag haft en skranke åben ved siden af Sakskøbing Boligselskab. - Vi er nu mere synlige i forhold til markedsføring, fortæller forretningsfører for afdelingskontoret i Sakskøbing Niels Michelsen, og påpeger at den nye konstellation giver 25-30 ekstra besøgende borgere i kontoret. – Ja, det giver altså en anden og mere livlig puls. Jeg tror, det er givtigt for alle parter, og at vi alle kan lære af hinanden, fortæller Niels Michelsen, der sammen med Henning Tønning glæder sig over, at den nye konstellation er til stor gavn for beboerne i Sakskøbing.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Hvad sker der, når der er stemmelighed på afdelingsmødet?
onsdag, den 28. juni 2017

Tag på ferie uden bekymringer
onsdag, den 28. juni 2017

Hvordan kan leg styrke fællesskabet på tværs?
onsdag, den 28. juni 2017

Gang i byggeriet på afdelingskontoret i Ribe
mandag, den 19. juni 2017

Kontanthjælpsloftet har ikke sat flere på gaden
mandag, den 19. juni 2017

Presset på den almene boligsektor i fokus på årets repræsentantskabsmøde
torsdag, den 15. juni 2017

Vigtige præciseringer og ændringer i driftsbekendtgørelsen
torsdag, den 15. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket

OBS: Kontoret holder lukket d. 26. og 27. oktober 2017.