Sparekrav på vej i den almene boligsektor – det kan gavne din husleje.

torsdag, den 8. september 2016
Af Karina Lauridsen

Politikerne har nu vedtaget beslutningen om sparekrav i den almene sektor. Heldigvis er flere boligselskaber forberedt ved allerede nu at arbejde på en mere effektiv drift.

En effektivisering af driften har siden 2014 været et politisk mål. I juli i år indgik regeringen, BL – Danmarks Almene Boliger og Kommunernes Landsforening (KL) en endelig aftale om, at den almene boligsektor skal spare 1,5 mia. kr. frem mod år 2020. Målet er at effektivisere driften for at holde huslejestigningerne nede.

Boligkontoret Danmark er forberedt på regeringens planer ved bl.a. effektivisering af driften hos flere af medlemmerne, fortæller forvaltningsdirektør Lars Lehmann. Flere boligselskaber er allerede godt i gang med at spare ved effektivisering af udbud på eksempelvis istandsættelse ved fraflytning. Og Boligkontoret Danmarks beslutning om at fastholde administrationsbidraget uændret de kommende år, er også en del af spareplanerne.

De 1,5 milliarder kroner er et samlet mål for hele den almene boligsektor. Det er ikke fastlagt, hvor meget de enkelte boligselskaber eller boligafdelinger skal spare.

Se Boligkontorets folder om hvordan vi arbejder for bedre og billigere drift

Læs mere om udbud af forsikringsmæglerydelser hos Boligkontoret

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Søhusene vandt fornem pris på Almene Boligdage 2017
torsdag, den 23. november 2017

Klimapris til Kokkedal
torsdag, den 23. november 2017

Almene boliger til debat i valgkampen
torsdag, den 23. november 2017

På byggetur afsted til inspiration og samvær
torsdag, den 23. november 2017

Startskud til 51 nye attraktive lejeboliger i Vedbæk Park
onsdag, den 22. november 2017

Hvordan ser fremtiden ud for de almene boliger?
onsdag, den 22. november 2017

Bøgeparken i Boligforeningen Lillebælt vandt 3.præmie på 50.000 kr.
onsdag, den 22. november 2017

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket