Vent ikke ved postkassen

onsdag, den 7. september 2016
Katrine Vestermark Køber

Post Danmarks nye regler betyder, at det ikke bliver Boligkontoret Danmark, der stopper din postkasse til.

Post Danmark hæver prisen for hurtig postomdeling. - De nye regler betyder, at vi i Boligkontoret Danmark vil arbejde endnu hårdere på at digitalisere så mange af vores forsendelser som muligt. Det gør vi for at holde administrationsbidraget nede og ikke bruge løs af beboernes penge, udtaler Boligkontoret Danmarks forvaltningskonsulent Adam B. Andersen.

Digital kommunikation og beboerlogin
- Boligkontoret Danmark har igennem de seneste år arbejdet på, at indhente mailadresser og godkendelser fra beboere og ventelistemedlemmer med det klare mål at kunne digitalisere kommunikationen i udlejningsprocessen for at holde udgifterne til porto nede. P.t kan du modtage boligtilbud, huslejevarslinger, mødeindkaldelser og anden korrespondance pr. e-mail, såfremt du godkender, at vi må kommunikere digitalt med dig, fortæller Adam B. Andersen. Han tilføjer, at du som beboer meget gerne må tilmelde dig vores e-mail-service – enten på beboerlogin eller gennem dit lokale udlejningskontor.

Digitaliseringen giver dig som beboer fleksibel og nem mulighed for at få adgang til en række selvbetjeningsmuligheder. På dit digitale beboerlogin finder du blandt andet oplysninger omkring din bolig, huslejeopgørelser, dit forbrugsregnskab, dokumenter mm. Dokumenter, vi tidligere sendte ud, ligger nu digitalt, så du nemt kan finde den nyeste version, når du har brug for det. Alle beboerlogin er personlige, og vi viser kun det, vi ved om dig og din bolig. Får du brug for at anmelde en dryppende vandhane eller andre problemer til din ejendomsfunktionær, kan du også gøre det i dit loginområde. Det er også her, du finder kontaktoplysninger til din bestyrelse og dit lokale afdelingskontor. Hvis du endnu ikke har tilmeldt dig kommunikation via e-mail og SMS, kan du til enhver tid tilmelde dig her.

Digitale lejekontrakter bliver fremtiden
- Vi arbejder i øjeblikket på at sende lejekontrakter og det tilhørende materiale via e-boks. Det betyder, at vores nye lejere i fremtiden vil kunne modtage og underskrive deres kontrakter digitalt. Konkret betyder det kortere genudlejningstid og hurtigere overtagelse af boligen, både til glæde for dem som flytter ud og dem som flytter ind, fortæller Adam B. Andersen.

For at holde udgifterne nede vil vi gerne digitalisere vores kommunikation, men Boligkontoret Danmark tager naturligvis også hånd om de beboere og boligsøgende, der ikke er digitale. Derfor er det stadig muligt at få informationer via god gammeldags post, hvis man ikke tilmelder sig e-mail-service.

Fakta: Fra og med den 1. juli 2016 trådte den nye postlov i kraft. Den indebærer, at både A og B post udfases, og der i stedet indføres en ny brevtype kaldet Brevet. Leveringstiden for det nye Brevet er 1–4 hverdage, men forsendelsen forlænges, hvis den krydser en weekend. For dag-til-dag leveringer tilbyder Post Danmark Quick-brevet, men det koster 27 kr. pr. stk. og skal som udgangspunkt indleveres på posthus.





Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Søhusene vandt fornem pris på Almene Boligdage 2017
torsdag, den 23. november 2017

Klimapris til Kokkedal
torsdag, den 23. november 2017

Almene boliger til debat i valgkampen
torsdag, den 23. november 2017

På byggetur afsted til inspiration og samvær
torsdag, den 23. november 2017

Startskud til 51 nye attraktive lejeboliger i Vedbæk Park
onsdag, den 22. november 2017

Hvordan ser fremtiden ud for de almene boliger?
onsdag, den 22. november 2017

Bøgeparken i Boligforeningen Lillebælt vandt 3.præmie på 50.000 kr.
onsdag, den 22. november 2017

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket