Vent ikke ved postkassen

onsdag, den 7. september 2016
Katrine Vestermark Køber

Post Danmarks nye regler betyder, at det ikke bliver Boligkontoret Danmark, der stopper din postkasse til.

Post Danmark hæver prisen for hurtig postomdeling. - De nye regler betyder, at vi i Boligkontoret Danmark vil arbejde endnu hårdere på at digitalisere så mange af vores forsendelser som muligt. Det gør vi for at holde administrationsbidraget nede og ikke bruge løs af beboernes penge, udtaler Boligkontoret Danmarks forvaltningskonsulent Adam B. Andersen.

Digital kommunikation og beboerlogin
- Boligkontoret Danmark har igennem de seneste år arbejdet på, at indhente mailadresser og godkendelser fra beboere og ventelistemedlemmer med det klare mål at kunne digitalisere kommunikationen i udlejningsprocessen for at holde udgifterne til porto nede. P.t kan du modtage boligtilbud, huslejevarslinger, mødeindkaldelser og anden korrespondance pr. e-mail, såfremt du godkender, at vi må kommunikere digitalt med dig, fortæller Adam B. Andersen. Han tilføjer, at du som beboer meget gerne må tilmelde dig vores e-mail-service – enten på beboerlogin eller gennem dit lokale udlejningskontor.

Digitaliseringen giver dig som beboer fleksibel og nem mulighed for at få adgang til en række selvbetjeningsmuligheder. På dit digitale beboerlogin finder du blandt andet oplysninger omkring din bolig, huslejeopgørelser, dit forbrugsregnskab, dokumenter mm. Dokumenter, vi tidligere sendte ud, ligger nu digitalt, så du nemt kan finde den nyeste version, når du har brug for det. Alle beboerlogin er personlige, og vi viser kun det, vi ved om dig og din bolig. Får du brug for at anmelde en dryppende vandhane eller andre problemer til din ejendomsfunktionær, kan du også gøre det i dit loginområde. Det er også her, du finder kontaktoplysninger til din bestyrelse og dit lokale afdelingskontor. Hvis du endnu ikke har tilmeldt dig kommunikation via e-mail og SMS, kan du til enhver tid tilmelde dig her.

Digitale lejekontrakter bliver fremtiden
- Vi arbejder i øjeblikket på at sende lejekontrakter og det tilhørende materiale via e-boks. Det betyder, at vores nye lejere i fremtiden vil kunne modtage og underskrive deres kontrakter digitalt. Konkret betyder det kortere genudlejningstid og hurtigere overtagelse af boligen, både til glæde for dem som flytter ud og dem som flytter ind, fortæller Adam B. Andersen.

For at holde udgifterne nede vil vi gerne digitalisere vores kommunikation, men Boligkontoret Danmark tager naturligvis også hånd om de beboere og boligsøgende, der ikke er digitale. Derfor er det stadig muligt at få informationer via god gammeldags post, hvis man ikke tilmelder sig e-mail-service.

Fakta: Fra og med den 1. juli 2016 trådte den nye postlov i kraft. Den indebærer, at både A og B post udfases, og der i stedet indføres en ny brevtype kaldet Brevet. Leveringstiden for det nye Brevet er 1–4 hverdage, men forsendelsen forlænges, hvis den krydser en weekend. For dag-til-dag leveringer tilbyder Post Danmark Quick-brevet, men det koster 27 kr. pr. stk. og skal som udgangspunkt indleveres på posthus.





Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Indflytning på Gladgårdsvænge i Lynge rykker nærmere
tirsdag, den 28. august 2018

Midtjysk Boligselskab byder nye beboere velkommen
tirsdag, den 28. august 2018

Mød Boligkontoret Danmark på Ungdommens Folkemøde
tirsdag, den 28. august 2018

Er der behov for nye almene boformer i fremtiden?
tirsdag, den 28. august 2018

Informationsaften for lokale webredaktører
tirsdag, den 28. august 2018

70 år fejres med lokale debatarrangementer - hvad betyder de almene boliger for lokalsamfundet?
tirsdag, den 28. august 2018

Politisk indflydelse som beboerdemokrat
tirsdag, den 28. august 2018

Attraktivt nybyggeri i Skrillinge er nu halvvejs
tirsdag, den 28. august 2018

Klaus Bentzen er Boligkontoret Danmarks nye formand
onsdag, den 8. august 2018

Folkemødet 2018 - vær med til at præge debatten
mandag, den 11. juni 2018

Pas nu godt på Boligkontoret Danmark...
fredag, den 8. juni 2018

Debat om det almene image, ghettopakken og boligsociale indsatser
fredag, den 8. juni 2018

Vi passer godt på dine persondata
fredag, den 8. juni 2018

Ribe Boligforening vandt BDKprisen og 10.000 kr.
fredag, den 8. juni 2018

Flot fremmøde til rejsegilde i Vedbæk Park
fredag, den 8. juni 2018

Fodboldfest på Rådhuspladsen i København
fredag, den 8. juni 2018

Nybyggeriet i Holsted er nu halvvejs
fredag, den 8. juni 2018

Nyt vedligeholdelsesværktøj til bestyrelserne
tirsdag, den 29. maj 2018

Hvilke delforlig er indgået om ghettoparken, og hvad betyder det?
fredag, den 18. maj 2018

Attraktivt nybyggeri i Haslev er nu halvvejs
onsdag, den 16. maj 2018

Valg til kredse i BL
onsdag, den 16. maj 2018

Renovering af Solgården i Nr. Aaby lokkede folk til åbent hus
onsdag, den 16. maj 2018

Vi ville vise, hvem der rammes af finansieringsforslaget
onsdag, den 16. maj 2018

Pludselig blev vi til en ghetto
onsdag, den 16. maj 2018

Debat med Antorini om finansiering af ghettopakken i Hillerød
mandag, den 23. april 2018

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket