Vent ikke ved postkassen

onsdag, den 7. september 2016
Katrine Vestermark Køber

Post Danmarks nye regler betyder, at det ikke bliver Boligkontoret Danmark, der stopper din postkasse til.

Post Danmark hæver prisen for hurtig postomdeling. - De nye regler betyder, at vi i Boligkontoret Danmark vil arbejde endnu hårdere på at digitalisere så mange af vores forsendelser som muligt. Det gør vi for at holde administrationsbidraget nede og ikke bruge løs af beboernes penge, udtaler Boligkontoret Danmarks forvaltningskonsulent Adam B. Andersen.

Digital kommunikation og beboerlogin
- Boligkontoret Danmark har igennem de seneste år arbejdet på, at indhente mailadresser og godkendelser fra beboere og ventelistemedlemmer med det klare mål at kunne digitalisere kommunikationen i udlejningsprocessen for at holde udgifterne til porto nede. P.t kan du modtage boligtilbud, huslejevarslinger, mødeindkaldelser og anden korrespondance pr. e-mail, såfremt du godkender, at vi må kommunikere digitalt med dig, fortæller Adam B. Andersen. Han tilføjer, at du som beboer meget gerne må tilmelde dig vores e-mail-service – enten på beboerlogin eller gennem dit lokale udlejningskontor.

Digitaliseringen giver dig som beboer fleksibel og nem mulighed for at få adgang til en række selvbetjeningsmuligheder. På dit digitale beboerlogin finder du blandt andet oplysninger omkring din bolig, huslejeopgørelser, dit forbrugsregnskab, dokumenter mm. Dokumenter, vi tidligere sendte ud, ligger nu digitalt, så du nemt kan finde den nyeste version, når du har brug for det. Alle beboerlogin er personlige, og vi viser kun det, vi ved om dig og din bolig. Får du brug for at anmelde en dryppende vandhane eller andre problemer til din ejendomsfunktionær, kan du også gøre det i dit loginområde. Det er også her, du finder kontaktoplysninger til din bestyrelse og dit lokale afdelingskontor. Hvis du endnu ikke har tilmeldt dig kommunikation via e-mail og SMS, kan du til enhver tid tilmelde dig her.

Digitale lejekontrakter bliver fremtiden
- Vi arbejder i øjeblikket på at sende lejekontrakter og det tilhørende materiale via e-boks. Det betyder, at vores nye lejere i fremtiden vil kunne modtage og underskrive deres kontrakter digitalt. Konkret betyder det kortere genudlejningstid og hurtigere overtagelse af boligen, både til glæde for dem som flytter ud og dem som flytter ind, fortæller Adam B. Andersen.

For at holde udgifterne nede vil vi gerne digitalisere vores kommunikation, men Boligkontoret Danmark tager naturligvis også hånd om de beboere og boligsøgende, der ikke er digitale. Derfor er det stadig muligt at få informationer via god gammeldags post, hvis man ikke tilmelder sig e-mail-service.

Fakta: Fra og med den 1. juli 2016 trådte den nye postlov i kraft. Den indebærer, at både A og B post udfases, og der i stedet indføres en ny brevtype kaldet Brevet. Leveringstiden for det nye Brevet er 1–4 hverdage, men forsendelsen forlænges, hvis den krydser en weekend. For dag-til-dag leveringer tilbyder Post Danmark Quick-brevet, men det koster 27 kr. pr. stk. og skal som udgangspunkt indleveres på posthus.





Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Når bestyrelsen går i opløsning
torsdag, den 22. februar 2018

Nyt driftssekretariat i Boligkontoret Danmark
torsdag, den 22. februar 2018

Børn sætter miljøet på dagsordenen i Kokkedal
onsdag, den 14. februar 2018

Travlhed på byggepladserne i Jylland og på Fyn
onsdag, den 14. februar 2018

Boligkontoret Danmark fylder 70 år
onsdag, den 14. februar 2018

"Uanset hvor langt ned man kommer, så kan man komme op igen ..."
søndag, den 11. februar 2018

Formand i boligforening: "Stop den generelle hetz mod almene boliger"
søndag, den 11. februar 2018

Ingen kan alt - sammen kan vi det hele
søndag, den 11. februar 2018

Kan man nøjes med at vise fejl- og mangellisten, når man flytter ud?
søndag, den 11. februar 2018

Årsregnskaber skal fremover vise driftsmål for hver boligafdeling
onsdag, den 17. januar 2018

Mere ’gør det selv’ i fremtiden?
mandag, den 15. januar 2018

Rejsegilde i Skoleparken
mandag, den 15. januar 2018

Formandsskifte i Boligkontoret Danmark til sommer
mandag, den 15. januar 2018

Boligkonference 2018 - 70 års fællesskab
mandag, den 15. januar 2018

Samarbejder i lokalmiljøet skal hyldes i 2018
mandag, den 15. januar 2018

Hvordan skaber vi et beboerdemokrati for både unge og ældre?
søndag, den 17. december 2017

Renovering af Tibberupparken gavner også lokalsamfundet
torsdag, den 14. december 2017

Den boligsociale helhedsplan i Nakskov Almene Boligselskab skal fremover dække hele Vestlolland
torsdag, den 14. december 2017

Ny ghettoliste offentliggjort
torsdag, den 14. december 2017

Ny digital værktøjskasse til beboerdemokrater
torsdag, den 14. december 2017

Julegave til hjemløse fra Boligkontoret Danmark og 3B
torsdag, den 14. december 2017

Ny juletradition på Emil Reesens Vej i Strib
lørdag, den 9. december 2017

Danmarks dejligste almene hjem er fundet
lørdag, den 9. december 2017

'Udsatte beboere er en fælles opgave!'
lørdag, den 9. december 2017

Hvem har ret til lejemålet ved samlivsophør?
lørdag, den 9. december 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket