Vigtige præciseringer og ændringer i driftsbekendtgørelsen

torsdag, den 15. juni 2017

I forlængelse af de ændringer der blev lavet i almenboligloven i december 2016, er driftsbekendtgørelsen den 1. maj 2017 blevet ændret en smule.

Det medfører blandt andet nedenstående præciseringer og ændringer:

  • I lighed med præciseringen fra december måned 2016 i almenboligloven, er det nu i driftsbekendtgørelsen gjort klart, at det er organisationsbestyrelsen som har ansvaret for boligorganisationens og dennes boligafdelingers økonomi, drift og udlejning etc. – herunder at organisering og tilrettelæggelse af arbejdet sker effektivt.

  • Organisationsbestyrelsen skal i forbindelse med regnskabsaflæggelse fremvise, hvordan der udøves økonomistyring og egenkontrol.

  • Drifts- og vedligeholdelsesplanernes længde ændres således, at henlæggelser fremover baseres på vedligeholdelse- og fornyelsesplaner som pr. 1. januar 2018 omfatter de kommende 15 år, pr. 1. januar 2020 de kommende 20 år, pr. 1. januar 2022 de kommende 25 år og pr. 1. januar 2024 de kommende 30 år.  Og som noget nyt skal disse planer granskes af en uvildig byggesagkyndig hvert 5. år.


I Boligkontoret Danmark tager vi de nødvendige skridt til, at ændringerne omkring drifts- og vedligeholdelsesplanerne administrativt slår igennem, mens vi allerede har udviklet en velfungerende egenkontrol.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Debat med Antorini om finansiering af ghettopakken i Hillerød
mandag, den 23. april 2018

Husk naboerne når du bygger nyt
onsdag, den 18. april 2018

Det gamle rådhus i Nørre Aaby på Fyn får nye beboere
onsdag, den 18. april 2018

Boligkonferencen 2018: Sammen skaber vi fremtiden
onsdag, den 18. april 2018

Er I klar til den nye persondataforordning?
onsdag, den 18. april 2018

Frygt for konsekvenserne af ghetto-udspil
tirsdag, den 20. marts 2018

Tibberupparken og Kollektivhuset er indstillet til RENOVER prisen 2018
mandag, den 19. marts 2018

Er I klar til et generationsskifte?
mandag, den 19. marts 2018

Hvordan arbejder vi med det boligsociale i fremtiden?
lørdag, den 17. marts 2018

Hvad betyder ghettoudspillets finansieringsforslag for mig og renoveringen af min bolig?
torsdag, den 15. marts 2018

Landsbyggefonden er de almene beboeres friværdi
torsdag, den 15. marts 2018

Når bestyrelsen går i opløsning
torsdag, den 22. februar 2018

Nyt driftssekretariat i Boligkontoret Danmark
torsdag, den 22. februar 2018

Børn sætter miljøet på dagsordenen i Kokkedal
onsdag, den 14. februar 2018

Travlhed på byggepladserne i Jylland og på Fyn
onsdag, den 14. februar 2018

Boligkontoret Danmark fylder 70 år
onsdag, den 14. februar 2018

"Uanset hvor langt ned man kommer, så kan man komme op igen ..."
søndag, den 11. februar 2018

Formand i boligforening: "Stop den generelle hetz mod almene boliger"
søndag, den 11. februar 2018

Ingen kan alt - sammen kan vi det hele
søndag, den 11. februar 2018

Kan man nøjes med at vise fejl- og mangellisten, når man flytter ud?
søndag, den 11. februar 2018

Årsregnskaber skal fremover vise driftsmål for hver boligafdeling
onsdag, den 17. januar 2018

Mere ’gør det selv’ i fremtiden?
mandag, den 15. januar 2018

Rejsegilde i Skoleparken
mandag, den 15. januar 2018

Formandsskifte i Boligkontoret Danmark til sommer
mandag, den 15. januar 2018

Boligkonference 2018 - 70 års fællesskab
mandag, den 15. januar 2018

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket