Vigtige præciseringer og ændringer i driftsbekendtgørelsen

torsdag, den 15. juni 2017

I forlængelse af de ændringer der blev lavet i almenboligloven i december 2016, er driftsbekendtgørelsen den 1. maj 2017 blevet ændret en smule.

Det medfører blandt andet nedenstående præciseringer og ændringer:

  • I lighed med præciseringen fra december måned 2016 i almenboligloven, er det nu i driftsbekendtgørelsen gjort klart, at det er organisationsbestyrelsen som har ansvaret for boligorganisationens og dennes boligafdelingers økonomi, drift og udlejning etc. – herunder at organisering og tilrettelæggelse af arbejdet sker effektivt.

  • Organisationsbestyrelsen skal i forbindelse med regnskabsaflæggelse fremvise, hvordan der udøves økonomistyring og egenkontrol.

  • Drifts- og vedligeholdelsesplanernes længde ændres således, at henlæggelser fremover baseres på vedligeholdelse- og fornyelsesplaner som pr. 1. januar 2018 omfatter de kommende 15 år, pr. 1. januar 2020 de kommende 20 år, pr. 1. januar 2022 de kommende 25 år og pr. 1. januar 2024 de kommende 30 år.  Og som noget nyt skal disse planer granskes af en uvildig byggesagkyndig hvert 5. år.


I Boligkontoret Danmark tager vi de nødvendige skridt til, at ændringerne omkring drifts- og vedligeholdelsesplanerne administrativt slår igennem, mens vi allerede har udviklet en velfungerende egenkontrol.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Årsregnskaber skal fremover vise driftsmål for hver boligafdeling
onsdag, den 17. januar 2018

Mere ’gør det selv’ i fremtiden?
mandag, den 15. januar 2018

Rejsegilde i Skoleparken
mandag, den 15. januar 2018

Formandsskifte i Boligkontoret Danmark til sommer
mandag, den 15. januar 2018

Boligkonference 2018 - 70 års fællesskab
mandag, den 15. januar 2018

Samarbejder i lokalmiljøet skal hyldes i 2018
mandag, den 15. januar 2018

Hvordan skaber vi et beboerdemokrati for både unge og ældre?
søndag, den 17. december 2017

Renovering af Tibberupparken gavner også lokalsamfundet
torsdag, den 14. december 2017

Den boligsociale helhedsplan i Nakskov Almene Boligselskab skal fremover dække hele Vestlolland
torsdag, den 14. december 2017

Ny ghettoliste offentliggjort
torsdag, den 14. december 2017

Ny digital værktøjskasse til beboerdemokrater
torsdag, den 14. december 2017

Julegave til hjemløse fra Boligkontoret Danmark og 3B
torsdag, den 14. december 2017

Ny juletradition på Emil Reesens Vej i Strib
lørdag, den 9. december 2017

Danmarks dejligste almene hjem er fundet
lørdag, den 9. december 2017

'Udsatte beboere er en fælles opgave!'
lørdag, den 9. december 2017

Hvem har ret til lejemålet ved samlivsophør?
lørdag, den 9. december 2017

Julemanden fra Uglevang
lørdag, den 9. december 2017

Søhusene vandt fornem pris på Almene Boligdage 2017
onsdag, den 29. november 2017

Startskud til 51 nye attraktive lejeboliger i Vedbæk Park
tirsdag, den 28. november 2017

Hvordan ser fremtiden ud for de almene boliger?
tirsdag, den 28. november 2017

Bøgeparken i Boligforeningen Lillebælt vandt 3.præmie på 50.000 kr.
tirsdag, den 28. november 2017

Klimapris til Kokkedal
tirsdag, den 28. november 2017

Almene boliger til debat i valgkampen
tirsdag, den 28. november 2017

På byggetur afsted til inspiration og samvær
tirsdag, den 28. november 2017

Statslån til den almene boligsektor droppes
tirsdag, den 28. november 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket