Vigtige præciseringer og ændringer i driftsbekendtgørelsen

torsdag, den 15. juni 2017

I forlængelse af de ændringer der blev lavet i almenboligloven i december 2016, er driftsbekendtgørelsen den 1. maj 2017 blevet ændret en smule.

Det medfører blandt andet nedenstående præciseringer og ændringer:

  • I lighed med præciseringen fra december måned 2016 i almenboligloven, er det nu i driftsbekendtgørelsen gjort klart, at det er organisationsbestyrelsen som har ansvaret for boligorganisationens og dennes boligafdelingers økonomi, drift og udlejning etc. – herunder at organisering og tilrettelæggelse af arbejdet sker effektivt.

  • Organisationsbestyrelsen skal i forbindelse med regnskabsaflæggelse fremvise, hvordan der udøves økonomistyring og egenkontrol.

  • Drifts- og vedligeholdelsesplanernes længde ændres således, at henlæggelser fremover baseres på vedligeholdelse- og fornyelsesplaner som pr. 1. januar 2018 omfatter de kommende 15 år, pr. 1. januar 2020 de kommende 20 år, pr. 1. januar 2022 de kommende 25 år og pr. 1. januar 2024 de kommende 30 år.  Og som noget nyt skal disse planer granskes af en uvildig byggesagkyndig hvert 5. år.


I Boligkontoret Danmark tager vi de nødvendige skridt til, at ændringerne omkring drifts- og vedligeholdelsesplanerne administrativt slår igennem, mens vi allerede har udviklet en velfungerende egenkontrol.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Fremtidens beboere sat under lup
onsdag, den 17. oktober 2018

Boligforeningen Lillebælt er nu halvvejs med opførelsen af 19 nye lejeboliger i Middelfart
onsdag, den 17. oktober 2018

Vi sætter pris på den særlige indsats med BDKprisen 2019
onsdag, den 17. oktober 2018

Sæt kryds i kalenderen
onsdag, den 17. oktober 2018

To nye æresmedlemmer
tirsdag, den 16. oktober 2018

Jubilæer er til for at blive fejret!
lørdag, den 29. september 2018

Må udlejer gå ind i mit lejemål mens jeg er på ferie?
lørdag, den 29. september 2018

Store flyttedag på flere afdelingkontorer
lørdag, den 29. september 2018

Parallelsamfundspakkens konsekvenser
lørdag, den 29. september 2018

Vi passer godt på dine personoplysninger
fredag, den 28. september 2018

Indflytning på Gladgårdsvænge i Lynge rykker nærmere
tirsdag, den 28. august 2018

Midtjysk Boligselskab byder nye beboere velkommen
tirsdag, den 28. august 2018

Mød Boligkontoret Danmark på Ungdommens Folkemøde
tirsdag, den 28. august 2018

Er der behov for nye almene boformer i fremtiden?
tirsdag, den 28. august 2018

Informationsaften for lokale webredaktører
tirsdag, den 28. august 2018

70 år fejres med lokale debatarrangementer - hvad betyder de almene boliger for lokalsamfundet?
tirsdag, den 28. august 2018

Politisk indflydelse som beboerdemokrat
tirsdag, den 28. august 2018

Attraktivt nybyggeri i Skrillinge er nu halvvejs
tirsdag, den 28. august 2018

Klaus Bentzen er Boligkontoret Danmarks nye formand
onsdag, den 8. august 2018

Folkemødet 2018 - vær med til at præge debatten
mandag, den 11. juni 2018

Pas nu godt på Boligkontoret Danmark...
fredag, den 8. juni 2018

Debat om det almene image, ghettopakken og boligsociale indsatser
fredag, den 8. juni 2018

Ribe Boligforening vandt BDKprisen og 10.000 kr.
fredag, den 8. juni 2018

Flot fremmøde til rejsegilde i Vedbæk Park
fredag, den 8. juni 2018

Fodboldfest på Rådhuspladsen i København
fredag, den 8. juni 2018

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket