Vil I åbne dørene til jeres boligområde?

tirsdag, den 8. april 2014

Kampagnen Lej dig til muligheder har i 2013 afholdt seks events i boligområder rundt omkring i landet.

Sammen med afdelingskontorerne, organisations- og afdelingsbestyrelser har vi skabt et attraktivt trækplaster med oplæg, boder, forplejning, konkurrencer og fremvisning af boliger.

I alt har godt 900 besøgende været forbi disse events og fået vist mulighederne ved at bo til leje og fået gratis opskrivning på ventelisten. Kunne i tænke jer at få at få et Lej dig til muligheder - event til jeres område?

Nu hvor foråret viser sine spæde skud, er det igen tid til at åbne dørene og vise vores boligområder frem til alle interesserede.

Event hos jer

Er I interesseret i at udbrede kendskabet til jeres afdeling, at få flere på venteliste og påvirke jeres omdømme i positiv retning? Vi vil gerne sammen med jer stable et ’lej dig til muligheder’ – event på benene hos Jer. Vi står for annoncering i lokalvisen, koordinering af taler, boder, konkurrencer, præmier og merchandise samt pressemeddelelser.

Men vi har brug for jeres hjælp til at planlægge dagen, få deltagelse eller sponsorater fra lokalt erhverv, sprede nyheden gennem jeres netværk, være tilstede på selve dagen, bemande boder, stå for fremvisninger og arrangere forplejning til de besøgende.

Boligkontoret Danmark stiller roll-ups, skilte, boder, præmier og merchandise til rådighed under ’lej dig til muligheder’-events, og boligselskabet betaler for annoncering, forplejning og fragt.

Mere end tag over hovedet

Kampagnen ’lej dig til muligheder’ blev lanceret i foråret 2013 med egen hjemmeside, facebook-gruppe og tegnefilm. Alt sammen for at sætte fokus på alt det ekstra, man kan få ved at bo til leje i et alment boligselskab – udover blot tag over hovedet.

Alle organisations- og afdelingsbestyrelser samt viceværter fik tilsendt et inspirationskatalog med forskellige muligheder, eksempelvis:

  • hvordan beboerne i nogle afdelinger er gået sammen om fælles haveredskaber,
  • hvordan man som bestyrelse håndterer, at de grønne fællesarealer bruges til køkkenhaver,
  • hvordan man får struktureret en personlig velkomst til alle nye indflyttere eller får etableret nabohjælp.

Kataloget fortæller, hvordan I som beboer og bestyrelsesmedlem griber et lignende initiativ an, hvad det koster, hvem der skal godkende det o.lign.

www.lejdigtilmuligheder.dk kan I finde inspirationskataloget. Her kan I også læse om, hvilke initiativer andre boligafdelinger har gode erfaringer med.


Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld felterne nedenfor og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen.

Tak for du tilmeldte dig til vores nyhedsbrev.

Seneste Nyheder

Søhusene vandt fornem pris på Almene Boligdage 2017
torsdag, den 23. november 2017

Klimapris til Kokkedal
torsdag, den 23. november 2017

Almene boliger til debat i valgkampen
torsdag, den 23. november 2017

På byggetur afsted til inspiration og samvær
torsdag, den 23. november 2017

Startskud til 51 nye attraktive lejeboliger i Vedbæk Park
onsdag, den 22. november 2017

Hvordan ser fremtiden ud for de almene boliger?
onsdag, den 22. november 2017

Bøgeparken i Boligforeningen Lillebælt vandt 3.præmie på 50.000 kr.
onsdag, den 22. november 2017

Danmarks dejligste hjem
onsdag, den 8. november 2017

Tilpasset vand, vejr og beboere
søndag, den 1. oktober 2017

Kan man ved fuldmagt stemme på vegne af en beboer?
søndag, den 1. oktober 2017

Orla fik Den kongelige fortjenstmedalje
søndag, den 1. oktober 2017

Vicevært med fokus på tryghed og trivsel
søndag, den 1. oktober 2017

Vil du være én af hverdagens helte?
søndag, den 1. oktober 2017

Behovet for en fælles indsats er større end nogensinde før
søndag, den 1. oktober 2017

Hvad sker der, når en boligsocial helhedsplan udløber?
mandag, den 11. september 2017

Når boliger skifter målgruppe
mandag, den 11. september 2017

Udbud og indkøb – et centralt effektiviseringsområde
mandag, den 11. september 2017

Den almene sektor hyldes med fagpriser
mandag, den 11. september 2017

Fra fyldepen til NemID
mandag, den 11. september 2017

Beboere får hjælp inden problemer vokser sig store
mandag, den 11. september 2017

32 boligorganisationer har allerede benyttet sig af tilbuddet
fredag, den 25. august 2017

Får du brugt dit personlige bestyrelseslogin?
fredag, den 25. august 2017

Almene boliger på finansloven?
fredag, den 25. august 2017

Tænk energi ind i jeres renovering
fredag, den 25. august 2017

Beboerundersøgelsen 2017
onsdag, den 28. juni 2017

Vis alle nyheder

Hovedkontoret

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21
1561 København V
Tlf. 35 44 80 80
E-mail: bdk@bdk.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag: 9-16
Fredag: 9-14

Lørdag, søndag og helligdage: Lukket